Czy jest inkluzywne tworzenie stron w Krakowie. Poznaj projektowanie zorientowane na użytkownika.

Będąc właścicielem firmy budujemy markę stacjonarnie, to zrozumiałe że ciągły rozwój wymusza na nas uruchomienie nowych kanałów sprzedażowych jakim jest internet. Wchodząc do cyfrowego świata online zostajemy zaatakowani milionem haseł sprzedażowych, obietnic bez pokrycia na zarabianie tysięcy złotych przy skorzystaniu z proponowanych nam rozwiązań. Jednak poszukująć coraz to nowych pomysłów promocji często zapominamy że miejscem do którego będą spływać końcowe dane jest nasza strona internetowa. Czym jest zatem strona internetowa i dlaczego warto poznać inny sposób myślenia i podejście projektowania dostępności cyfrowej. 

Czym jest projektowanie stron, a czym być nie powinno ?

Projektowanie stron internetowych to przede wszystkim analizowanie potrzeb naszych Klientów. Proces projektowania stron www zawiera określenie i zbudowanie profilu odbiorcy Twoich usług oraz zaprojektowania person. Persona to typ Klienta do którego będzie kierowana Twoja oferta, przekaz marketingowy oraz komunikacja. Spójność budowania strategii, a co za tym idzie spersonalizowane rozwiązania projektowania nie tylko strony internetowej ale komunikacji firmy to pierwszy etap budowania marki w internecie. Projektowanie strony internetowej to tylko końcowy fragment całej układanki. Strona internetowa oderwana od całości Twojego wizerunku nie będzie dobrym ‘klockiem’ w całej marketingowej maszynie. 

Projektując stronę internetową należy zwrócić uwagę na to dlaczego Klient miałby skorzystać z mojej oferty, co zachęci go do poznania poszczególnych punktów i przewinięcia strony dalej, wejścia w kolejne podstrony ? Aby skutecznie budować markę w internecie oraz generować leady dzięki stronie internetowej należy skupić się na naszym odbiorcy, a poprzez jej odpowiednie projektowanie odpowiedzieć na pytania po które na nią wchodzi. 

Projektowanie stron www, a pozytywne doświadczenia użytkownika 

Należy również uwzględnić proces podróży oraz etapowość dokonywania zakupów przez Klientów, nasza strona internetowa ma nie tylko komunikować ‘kup’, ale jednocześnie budować pozytywne doświadczenia, emocje oraz wizerunek marki. Powinniśmy odpowiednio zaplanować treści oraz grafikę, wprowadzić sekcje social proof i wyposażyć stronę w blog. Całość tworzyć będzie spójny komunikat dla Klienta. Zwieńczeniem naszych analiz, wyciągania wniosków oraz testów jest etap projektu graficznego który powinien uwzględniać nasze założenia.

Jak projektować dostępność i użyteczność ?

Przede wszystkim należy w projektowaniu stron www skupić się na dostępności oraz uniwersalności rozwiązań. Im lepiej zaprojektujemy rozwiązania takie jak formularz, sekcje z CTA, dobierzemy kolorystykę, zadbamy o czytelną wersję mobilną naszej strony internetowej oraz jej responsywność tym sprawniej nasza strona będzie zdobywać zadowolonych użytkowników. Sam projekt graficzny strony internetowej bez poprawnego wdrożenia, zadbania o to by formularz był prosty i czytelny do uzupełnienia z potwierdzeniem jego wysłania, czytelnego rozmieszczenia dobrze widocznej treści nie sprawi że użytkownicy będą chętnie ją przeglądać. Powinniśmy zdawać sobie sprawę że im lepiej nasza strona www będzie zaprojektowana pod kątem dostępności tym więcej osób chętnie i właściwie z niej skorzysta.

Czy warto zainwestować w lepszej jakości content na stronie internetowej ? Czy content pozycjonuje stronę ?

Zdecydowanie tak. Dobry przekaz, krótkie i klarowne treści jasno komunikujące o co nam chodzi to klucz do sukcesu. Strony internetowe z nudnym powtarzanym na każdej stronie internetowej hasłem i tym samym opisem usług nikogo już nie interesują, nie budzą emocji oraz chęci sprawdzenia więcej. Forma i charakter treści sposób jej dopasowania do czytelnika, odpowiednio zaprojektowana wersja responsywna to istotne elementy projektowania inkluzywnego stron internetowych. Lepszy content to też lepsze możliwości optymalizacji SEO, pozycjonowania strony internetowej i budowania ruchu.

Czy możesz dzięki stronie internetowej rozwijać biznes poza Krakowem ?

Dzięki budowie wizerunku eksperta, prowadzeniu bloga, docierania do coraz to nowych grup użytkowników Twoja marka buduje widoczność w internecie. Jednak to proces długotrwały i wymagający dużych nakładów pracy. Poza biznesem lokalnym w Krakowie możesz docierać dzięki odpowiednio zbudowanej stronie internetowej do swoich odbiorców w każdym miejscu w Polsce. Przy tworzeniu stron internetowych warto jednak wyjść od budowy jej widoczności właśnie w Twojej miejscowości by móc zdobywać lokalnie Klientów z Krakowa. Zobacz jak w naszej agencji Hauerpower Kraków realizujemy wyzwania i budujemy marki.

Kiedy nasza strona nie zarabia ? Poznaj powody dla których tracisz Klientów ?

Pomijając fakt sezonowości lub strony która nie działa gdyż nikt nie opłacił domeny lub certyfikatu SSL strona nie zarabia z kilku powodów : 

  1. brak dobrze wdrożonej responsywności, utrudniony odbiór strony internetowej na urządzeniach mobilnych to duży błąd
  2. strona internetowa wolno się wczytuje, co skutkuje wyjściem użytkownika ze strony
  3. brak docelowych dobrze napisanych treści po które użytkownik wszedł na Twoją stronę,
  4. brak spójnych komunikatów oraz czytelnej nawigacji
  5. źle zaprojektowana ścieżka podróży użytkownika,
  6. problemy z dokonaniem zakupu lub wysłaniem formularza,

Tworząc strony internetowe w Krakowie jako agencja interaktywna dobrze wiemy jak ważne jest nie tylko jej projektowanie ale także wdrożenie i właściwa optymalizacja techniczna. Bez dobrej strony internetowej która posiada zoptymalizowany kod html, szybki czas wczytania oraz idealną wersję responsywną Twoja strona nie będzie przynosiła Klientów ani powracających użytkowników zadowolonych z jej używania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *